הצצה: כך נראה ה'מקלט' בעיר אומן

נתי קאליש No Comments on הצצה: כך נראה ה'מקלט' בעיר אומן

למרות הקשיים להגיע לאומן בראש השנה תשפ"ג, במקום מתנהלת לה מהפכה שקטה של 'היכל התורה' הגדול שהוקם במקום, במשך יממה שלמה יושבים ושוקדים על התורה | הצצה לכל הפרטים מהמקום שקיבל את השם "המקלט שלך באומן"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השבוע האחרון של שנת תשפ"ב – כבר כאן. אלפי חסידי ברסלב כבר עושים את דרכם לאומן לציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב זיע"א, אך השנה, יותר מתמיד, ההגעה לאומן כרוכה בקשיים, ומאמץ רב.

בסיום המסע הארוך, יש אור. באומן הוקם 'היכל התורה' ענק ומרווח, מקום שכולו אך ורק ללימוד תורה באווירה מיוחדת שהפך לשיחת היום בברסלב ולא רק, היכל התורה ממוקם בבית הכנסת הגדול של שיינר שם מתקיימות התפילות עם השמחה הגדולה בראש השנה נותן נקודת אור לבאים למקום לשבת במנוחה וללמוד.

היכל התורה המפואר שנושא את השם 'תורת חיים' על שמו ולזכרו של הרב חיים רוזנברג זצ"ל, הוקם ונבנה על מנת לאפשר לכל חסיד ברסלב לפנות עצמו מכל הטרדות ולהתכונן ליום הדין הגדול והנורא, בהתרוממות הרוח וחדוות הנפש. מאחורי המיזם הגדול של 'היכל התורה' ומאחורי המיזם הגדול שמלווה את ברסלב בשנים האחרונות 'לטייל בתורתו' עומד ר' מרדכי גוטליב.

לא לחינם חרט ההיכל על דגלו את הסיסמה: "המקלט שלך באומן". אם בכל שנה נחיצותו וחיוניותו של ההיכל הינה ענין שהכול משוועים אליו וצריכים לו, כאשר הכול מודים כי חסרה באומן פינה של יישוב הדעת – הרי שהשנה, כאשר רבים מקדימים לבוא, ורבים מגיעים ללא ילדיהם, אין ספק כי ישנה כאן הזדמנות כבירה – לנצל את השבוע האחרון של השנה.

ההיכל יהיה פתוח בכל יום, בבוקר – משעה 9:30 בבוקר ועד השעה 14:00 בצהריים, ובשעות אחה"צ – משעה 15:00 ועד השעה 19:00 בערב.  במקום יש גם כולל 'תורה מגנא ומצלא' מתקיים בשעות הפעילות ובמסגרתו לומדים האברכים הלכות תקיעת שופר בגמרא או בהלכה, איש כפי שלבו חפץ, כאשר ישנה מלגה שבועית העומדת על סך 450 ₪.

לאור נסיון העבר, ההרשמה וההתנהלות כולה מתנהלת בסדר מופתי: כל אברך או בחור המצטרף לכולל מקבל במקום צ'יפ (כמו במקוואות) באמצעותו הינו רושם את זמני כניסתו ויציאתו, לצורך קבלת המילגה. יחד עם זאת, הינו מקבל כרטיס אשראי נטען 'יידיש קארד', שניתן לרכוש באמצעותו במאות חנויות בכל רחבי הארץ. כרטיס זה ייטען במלגה שתיקבע כפי שעות ההשתתפות והנוכחות.

בנוסף, סדר לימוד מיוחד מתקיים בכל יום בין השעות 18:00 – 19:00. במסגרת שעות אלה לומדים כל באי ההיכל את התורה הזמנית בעיון והעמקה – כאשר במקביל נמסרים שיעורים ממיטב מגידי השיעורים הקבועים שעל ידי ארגון "לטייל בתורתו" באידיש ובעברית.

מערך גדול ומופתי זה הוקם מתוך שאיפה, לאפשר לכל באי הקיבוץ הקדוש ליהנות מפינה של יישוב הדעת, מפוארת ומקושטת באווירת התורה הזמנית, אשר כל כולה מעין פיסת 'גן עדן התחתון' בה ניתן יהיה להתעלות מעלה מעלה בשבוע האחרון של השנה, כהכנה דרבה לקראת הימים הגדולים.



0 תגובות